dearsuperduperstar.blogspot.com sherlyanna-angiela.blogspot.com kauilhamkusakinah.blogspot.com najahmustapa.blogspot.com dakwahmahabbah.blogspot.com aderakukeysah.blogspot.com wawarosli.blogspot.com miszfarahanis.blogspot.com nazirahnyerr.blogspot.com superdreamland.blogspot.com

Nuffnang

Sunday, 27 January 2013

Pelik :Makanan Orang Jepun Nore sore/Conger eel whitebait

Assalamualaikum..





Agak-agak korang benda apakah itu?










 Ni makanan orang jepun namanya nore sore/conger eel whitebait..Apa nore sore ni? ini sebenarnya sea eel baby..Panjangnya lebih kurang 5-6 cm...Kalau korang tengok nore sore ni transparent and boleh tengok mata dia.Selain itu juga nore sore ni tidak berbau.Yang menariknya nore sore ni hanya boleh didapati pada dua minggu pertama bulan march.


ni cara orang jepun makan..









Sumber SINI/SINI

16 comments:

Hanida Moss said...

kenapa rasa macam kesian je nak makan dia.. huhu

Solihah Muzahar said...

wow. menariknya info ni. pernah nmpk ikan ni dlm fb je. rupa2nya mmg jd makanan org jepun. but it looks interesting to taste it. hii :)

Nurul Ain said...

kena g jepun laa..kalo nk cuba huhuhuhu

Nieyxzha Hassan said...

Euwww...still gerak2 dalam mulut..seb baik takde gigi

Nurul Ain said...

hahahahah...tak sanggup eh nk makan

Miss Fatihaa said...

Erk, tak sanggup. Lebih baik berlapar dari makan ikan tu. Lembik semacam je -.-

Nana Liena said...

entah rasa mcm ikan bilis..? LOL..ahaha. geli ..!

Anis Athia said...

tak sanggup kalau makan hidup2, geli2...huhuhu

Mrs. Abi said...

haah laaa... rasa kesiannn aje nak makan bby eel ni... huhuhuhu... :'(

salam kenalan ain... :)

mawarlibra said...

ishh geli laa

mira_nas said...

xde bakteia ke x masak dulu ni..

GaRy™ said...

macam comel sangat je nak dimakan... huhuhu...

the tempo of life said...

hmm. pelik tapi menarik.

inna_risna said...

eww. mcm geli je bila ikan tu still hidup walaupun dah masuk dlm mulut. hehe!

MéuzAngelo™ XXIII said...

rasanye ikan tu dah mati pun.. tapi mcm sedap je.. ehhe

Anonymous said...

Hi there! I simply would like to offer you a huge thumbs
up for the excellent information you have got right here on this post.
I am returning to your web site for more soon.

Visit my web blog: www.Fnatic.com