dearsuperduperstar.blogspot.com sherlyanna-angiela.blogspot.com kauilhamkusakinah.blogspot.com najahmustapa.blogspot.com dakwahmahabbah.blogspot.com aderakukeysah.blogspot.com wawarosli.blogspot.com miszfarahanis.blogspot.com nazirahnyerr.blogspot.com superdreamland.blogspot.com

Nuffnang

Wednesday 26 September 2012

Skynet Lembab


Hari ni mood tak berapa bagus, ada je lah masalah yang muncul. Pagi-pagi lagi orang skynet tepon aku cakap alamat yang aku bagi tak lengkap. Kisahnya macam ni aku ada post resume pakai skynet seminggu yang lalu dan skang baru dorang tepon cakap alamat tak lengkap.

skynet   :   Cik nurul ain ke?
aku       :    ye saya
skynet   :   cik nurul alamat yang cik nurul bagi ni tak lengkap lah ada no tepon company tu tak? cam ne yer  ke nak refund balik?
aku       :    ooo ye ke nanti saya tepon balik,saya nak tanya kawan saya kejap.



Aku yang tengah duk mamai ni pun tepon kawan aku,nak sahkan betul ke alamat tu. Kawan aku cakap alamat tu memang betul sebab resume dia dah sampai pun. Aku pun suh kawan aku tepon skynet ni balik, sebab aku ni otak macam benggong dah tak leh nak fikir.

Bile kawan aku tepon dia cakap sebab tak de no tepon company tu. Kawan aku pun jadi marah la apa kena mengena no tepon dengan penghantaran pulak. Kemudian kawan aku tepon skynet kat kl boleh pulak dorang ni pas-pas no tepon, lepas kol yang ni kol no lain pulak.

Last-last sekali skynet mengakui kesilapan dorang kawan aku sound direct skynet tu, dia suh anta surat tu hari ni jugak dan mesti sampai esok. Macam ni ke service yang patut di berikan kepada pengguna? hello!! aku bayar okey, bukan free.

Kalau kawan aku ni tak tolong aku suh je refund kat umah balik,bukan apa aku malas nak gaduh but aku mybe tak kan gune skynet dah pas ni, or mybe aku report kat pengguna.Terima kasih kat kawan aku yang banyak membantu sampai habis kredit di buatnya hahah.

Tapi bukan tu je skynet kena, Puan besar pulak datang ke skynet (mak aku) hahaha yang ni kalau kena lagi pedas kot. Nama aku dah jadi legend kat skynet tu mak aku datang je terus dia sound perkerja kat situ. Then si bos ni pun keluar "oh yang nurul ain tu yee,esok pasti sampai".

Skynet yang sepatutnya jadi penghantaran yang laju dah jadi penghantaran paling lembab. Yang aku marahnya bukan apa tapi sebab dorang tak hantar betul-betul.

Dorang tak tau bnde tu sangat-sangat penting bagi aku, sebab ni berkaitan dengan masa depan aku, dah la tarikh tutup esok. sape yang tak marah??? u give me a s**t!! kita sebagai pengguna ada hak dorang tak sepatutnya buat kerja main-main. Ikutkan hati nak je aku buat jahat report dekat pengguna baru padan muka. Sangat sakit hati.

4 comments:

finaz said...

btolll,, skynet mmng lembabbbb tahap gabannnnn,,, pos brang seminggu lebih bru smpai,,skit ati,,,

mulut murai said...

post laju malaysia kan ada..wat pa guna skynet...lol

Nora Danish Pelajar Sekolah Paling Comel Di Malaysia!

Ridzwan Mohamed said...

hambik kau...kene sound terus skynet tu. lepas ni mmg name nurul ain jadik trend pekerja2 skynet tu la

Unknown said...

x de nye surat tu still tak sampai2 lagi