dearsuperduperstar.blogspot.com sherlyanna-angiela.blogspot.com kauilhamkusakinah.blogspot.com najahmustapa.blogspot.com dakwahmahabbah.blogspot.com aderakukeysah.blogspot.com wawarosli.blogspot.com miszfarahanis.blogspot.com nazirahnyerr.blogspot.com superdreamland.blogspot.com

Nuffnang

Monday, 7 January 2013

Bawang Putih Dapat Menghilangkan Jerawat

Assalamualaikum..




Hello semua..Bawang putih ni banyak khasiatnya antaranya dapat menghilangkan jerawat.Pada yang belum tahu tu aku nak share sikit pasal bawang putih ni.Terdapat bahan allicin yang terkandung di dalam bawang putih yang bertindak sebagai antibakteria dan antivirus dalam memusnahkan beberapa mikrob.

Cara untuk hilangkan jerawat

- Ambil bawang putih yang telah dibuang kulitnya di tumbuk hingga lumat

Atau 

-  Campurkan bawang putih yang di tumbuk lumat dengan sedikit cuka

- Ambil dan sapu pada tempat yang ada jerawat

- Biarkan selama 5 minit dan bilas





Selamat Mencuba
"mula-mula sapu kat muka tu pedih sikit"


12 comments:

ayyaa momods said...

wahh bergune nie .heheeii nt kalo boley carikan sekaly tok hilangkan parut jerawt .hhehe tatao nak buat ape nak hilangkan parut nie ;D

Nurul Ain said...

insyaallah saya cuba cari

Engku Muzahadin said...

Kbtln tgh ada herawat ni.. Bolehlah cuba..hehe

Nurul Ain said...

boleh2..hehehehe

isam ismail said...

mesti pedih kan?

Nurul Ain said...

pedih..tapi tak se pedih letak kulit kayu manis..

Hanny Abdullah said...

uiii...muda2 dah pandai petua2 ni, bagus. Mamahanny pun x pernah dgr, nanti kalu ada jerawat tumbuh mama akan cuba ekk ;)

Nurul Ain said...

wahh..tak de jerawat...ape rahsia mama.heheehe

Fyqah Ismail said...

Info yang sangat menarik ^_^

ViperGoy said...

Terbukti bisa ngga nih kak ? =D
hehehe

✿A I N A A✿ said...

selain jerawat, bisul pun boleh... ehek, jerawat tu sejenis bisul la juga an an .. apalah ena ni.. apapun, terima kasih tips yg elok ni.. xde bhn2 kimia yg berbahaya

Sarah Harun said...

Salam..hi nurul ain. i'm new here! hehe. btw, nice review. sarah dh guna kulit kayu manis. pedihla. xnk bt. nasib ade petua ni. nk try. thanks ya. ;). nurul ain n lain2 jemput jenguk2 blog sarah ye yg x seberapa ni. huhu.