dearsuperduperstar.blogspot.com sherlyanna-angiela.blogspot.com kauilhamkusakinah.blogspot.com najahmustapa.blogspot.com dakwahmahabbah.blogspot.com aderakukeysah.blogspot.com wawarosli.blogspot.com miszfarahanis.blogspot.com nazirahnyerr.blogspot.com superdreamland.blogspot.com

Nuffnang

Friday, 8 March 2013

Kenalpasti Lokasi Jerawat & Puncanya !!!

Assalamualaikum...



Hello reader.... kenapa jerawat ada kat pipi? ada kat hidung? ada kat dahi? korang tau tak kenapa??
Sebenarnya aku pun tak tau tiba-tiba aku terjumpa info ni...Wah baru ku tau so aku nak share dengan korang...Mungkin ada dikalangan korang yang dah tau ni.






Lokasi jerawat di wajah anda mungkin disebabkan oleh faktor-faktor berikut:

1&2: Sistem pencernaan - Kurangkan makanan segera, lemak & tingkatkan pengambilan air suam.

3:
Hati - Kurangkan makanan berminyak dan bahan tenusu.

4,5&7:
Kurang minum air - Tingkatkan pengambilan air suam


6:
Jantung – Jaga tekanan darah. Kurangkan makan pedas dan daging. Tingkatkan pemakanan kaya Omega-3


8:
Buah pinggang - Anda mungkin kurang minum air. Lebihkan minum air masak dan kurangkan garam dan kafein.

9&10:
Pernafasan – Elakkan badan dari menjadi terlalu panas, kurangkan gula dan banyak bersenam.


11&12:
Hormon – Stres dan hormone punca utama. Pastikan tidur yang cukup, lebih minum air & tingkatkan sayuran.


13:
Usus – Lebihkan makanan berserat, banyakkan minum teh herba.

14:
Penyakit – Badan anda mungkin sedang melawan bakteria untuk elakkan dari sakit. Banyakkan berehat dan berfikir positif.





Jadi korang yang mana satu??? aku 9&10 hahaha kena banyak senaman tapi memang dah lama tak senaman......... Oh kena senamanlah pulak pas ni hehehehe...



Thanks for reading

5 comments:

Aniq Bukhary said...

ouh.. baru tahu.. ngtkan pasal cintan cintun nie jerawat tumbuh.. :D

Nory Zoulkefle said...

baru naik seketul kat dahi..

oo kena kurangkan makanan segera mcm kfc, mcdee semua ek...

baru semalam bedal ayam kfc 2 ketul..heeheh

Baiyah said...

Nice sharing kak ain..saya baru tahu,,
kalau saya selalu bahgian 9,10,11,12,13,..hihi

Dianaa said...

baru tau. selalu tumbuh jerawat kat dagu. hihi. btw thanks utk info ni ^^

KhaiRin : anies said...

salam,
apa khabar?
sihat x?
hrp semuanya sihat dan bahagia selalu..